2013. augusztus 23., péntek

Egy új fejezet

Igazából nem hagyott nyugodni már eddig sem a magas FSH értékem (és az AMH-ról szinte nem is írtam itt, pedig azért lenne mit tanakodni azon is), meg ugye ott van a töprengésem arról, hogy vajon az én esetemben egy cikluskövetéses, tüszőrepesztős próbálkozás mennyire lenne hatásos, jó-e ha húzzuk az időt, stb...és akkor jött a mai bíztatás és ráerősítés Estsanatlehi részéről (itt is köszönöm!), vettem egy mély levegőt és bejelentkeztem egy Meddőségi Centrumba.

A miértekről is pár sor:
  • mert több, mint másfél éve várunk a csodára, és úgy tűnik magától nem sikerül,
  • mert több orvosnál jártam, próbálkoztam mindenfélével, utánajártam az IR-nek, mégsincs eredmény,
  • mert úgy érzem, hogy a Mensmentis-nél sem haladunk a kellő iramban, a doki bár nagyon kedves és mosolygós, de szerinte nem kell sietni,
  • mert 30 éves vagyok, a legutóbbi FSH értékem 15,1 volt, az AMH-m pedig mindösszesen 0,8
  • mert KISBABÁT SZERETNÉK nem várakozást,
  • mert így végre történik valami, van kitűzött dátum és fény az alagút végén!

Ami fura, hogy nyár eleje óta itt figyel a munkahelyi billentyűzetemre felragasztva egy post-it, rajta a telefonszámmal... Az utóbbi hetekben egyre többet sandítottam felé, hogy mégiscsak fel kéne hívni.
Ez ma megtörtént, és nagyon örülök, hogy nem vártam tovább!

Október 14-re kaptunk időpontot a Budai Meddőségi Centrumba.
Kicsit korábbra számítottam, de így is nagyon pozitív, hogy kb. az 5. próbálkozásra felvették a telefont, és egyáltalán van hely.

Addig viszont tanácstalan vagyok, hogy visszamenjek-e a Mensmentises dokihoz erre a cikluskövetéses dologra. Pont belefér addig egy ilyen próbálkozás, és mindig ott van a talán...hogy hátha így sikerülne...hogy ezen már nem múlik, nincs veszíteni való...hogy végülis a BMC-s időpont fix, addig bármi lehet...
Nem tudom mi legyen, alszom még rá egyet-kettőt, aztán kitalálom.

Mindenesetre a BMC-s konzultációnak nagyon örülök, úgy várom ezt az októbert, mint a messiást. Lesz nekünk is kisbabánk!:)

4 megjegyzés:

  1. Hú, idén akkor zsúfoltabb a BMC, mint tavaly volt, de október közepe sem rossz, ha úgy alakul majd a cikluskezdés, akkor a karácsonyfa alá való pozitív teszt pont belefér. :)

    Egy cikluskövetést én mindenképpen bevállalnék a köztes időben - veszítenivalód nincs, sőt legalább meglátjátok, hogyan reagál a tested a stimulálásra, mennyi hormontól hány tüsző érik és milyen ritmusban nőnek, milyen vastag lesz középidőre a nyálkahártya, stb.

    Amit mindenképp csináltassatok meg, mert a BMC kérni fogja, és ha nincs meg, akkor azzal is megy az idő; nem mindent fogadnak el külsős helyekről, de ezeket igen:
    - férjednek egy spermakép (kettő kell összesen, egy hónap kihagyással, ebből egy saját laboroshoz mindenképpen ragaszkodnak, de ha a BMC csinálja az elsőt is, akkor már amiatt is tolódtok egy hónappal),
    - neked mellutrahang (ezt magánban lehet csak, mert ők csak mammográfiára tudnak beutalót adni, azt meg jobb elkerülni, jobb a petefészkednek, ha nem sugározzák),
    - egy éven belüli átjárhatósági vizsgálat (ők helyben is tudnak HSG-ét csinálni majd, de ott is nagyon soká adank időpontot),
    - neked rák-, hüvelygomba- és baciszűrés.
    Úgy emlékszem ennyi nagyjából, de a blogom archívumában megtalálod, ha valamit kihagytam volna (2012 szeptemberben kezdtünk járni, és minden lépést pontosan részleteztem).

    VálaszTörlés
  2. Jah, mellultrahangra valamelyik kuponos hírlevélben minap volt akciós ajánlat, ha jól emlékszem hatezerért (ami egész jó ár) - ha nem járatod ezeket, szólj, és átküldöm, anno én is így csináltattam az Aesthetica központban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, köszi! Pont ezeken kezdtem el agyalni, hogy vajon milyen vizsgálatokat lehetne előre megcsináltatni, hogy azzal már ne teljen az idő. Amiket felsoroltál, a nagy részük megvan, de pont erre a mellultrahangra nem is gondoltam (pedig még át is olvastam a BMC honlapját, hogy mik kellenek...), ezt igyekszem intézni. A férjemnek viszont januári spermatogramja van, szerinted azt még elfogadják, vagy inkább csináltassunk újat?

      Törlés
  3. Januári már régi sajnos, a három hónaposnál régebbieket nem szeretik, szóval én nem kockáztatnék...

    VálaszTörlés